måndag 29 september 2008

Lägesrapport från Andra sidan Atlanten!

Hallo alla där hemma!
Här kommer en ny rapport om livet på andra sidan pölen! :D Jag vet att det har varit lite dåligt med uppdateringar här... Men ja, jag försöker blogga så mycket som det går... och ja ibland är det så svårt att skriva ned vad man vill säga... för det händer så mycket här varje dag, men det blir svårt att få ned det i ord.... Man måste vara här för att förstå verkligen hur allt är här=) Så ta det som en STOR OFFICIELL INBJUDAN att komma över och hälsa på mig! =)

Nu i veckan har jag mina två första midterms... och det känns ganska så nervöst... eller ja, mest för att man inte är så van vid språket.. eller ja, som det flesta vet är själva "pratet" inga problem för mig... jag babblar på glatt om allt och alla... och med allt och alla =) Men ja... att sedan skriva och få det rätt i stavning och grammatiskt och meningsuppbyggnader... Det är en annan femma! =) Många timmar i study table för mig med hjälp av stödlärare på den biten.. haha näe, så farligt är det faktiskt inte! =)

Men imorgon så har jag faktiskt en tid inbokad hos Math-tutor... man gör allt för att kunna klara matten!!! =) Näe, men den är faktiskt inte heller så farlig... det är mest att jag har inte en aning om ibland vad vissa termer betyder... stor skillnad där, jämte mot det svenska "matte-språket"...

Annars så har jag mina blonde-moments varje dag... eller ja, det har lugnat ned sig de senaste dagarna... nu tabbar jag mig bara kanske 1-2 gånger om dagen istället för 1-2 gånger i timmen! =) Men ja... I dont mind... Jag bjuder på dem... alla skrattar så att dom gråter iallafall! =)
Jag har helt enkelt "invented some new words to the english language"... dessa ord uppkommer oftast när jag inte vet vad det engelska ordet är...så då tar jag o "engelskar" upp det svenska ordet och hoppas att det kanske är rätt.....
Det kommer att komma en ordlista senare...... hahahhaa =)

Det var allt för idag... lite bilder på mig när jag packar för turnering... och när jag packar upp efter turnering =)
Och ja just det... som en liten sidekick info för alla er där hemma... vi har fortfarande sol och runt 25-29 grader varje dag... och ja, det är snart oktober... och det kommer vara så här 1 månad till har jag fått höra... och jag undrar vad folk menade med att packa ned skidoverallen, du kommer frysa sönder i "kalla" detroit... yeah RIGHT! SNARARE SVIMMAR AV VÄRMEN! :D hahaha

Over and Out, Soffan Sjoeeeebööörg, Sundstrrooom. (=engelska uttalet på mina efternamn... jag får höra nya versioner av dem varje match haha =)

Inga kommentarer: