måndag 22 september 2008

My bad, my bad!

Ja, har varit lite dålig uppdatering här nu... men ja, internetet här på skolan har varit lite knas.. eller ja de vanliga wireless...
Men ja som de flesta vet så har vi spelat 2 turneringar hittills... och för mig har det gått helt okej i singlarna... har 4-2 i statistiken.. men ja borde ha 6-0... men coach är än så länge väldigt nöjd med mitt singelspel... och jag har inte ens spelat i närheten av bra... så de är okej... jag lirar nummer 5 på laget... har en 3de plats i senaste turneringen.. och jag vann singel 5- turneringen första helgen... så godkänt iallafall..
fick tillbaka min första uppsats idag också.. fick ett B... ett VG.. ganska så nöjd... med tanke på omständigheterna....(fick skriva om min uppsats på 3 h, och jag hann inte ens läsa igenom den ordentligt..så)...

Annars så har livet börjat att lira på ganska så bra nu... otroligt mycket i skolan... och otroligt mycket träningar och matcher...
Mitt liv ser ungefär ut så här, Måndag-Onsdag-Fredag= Skola börjar kl.8 slutar kl.1250. sedan är det tennisträning 13-1630... därefter är det fysträning 1645-1845.... då har jag 15 min på mig att springa till Dining hall och få lite mat i mig... sedan är jag i study table mellan 19-21... (vi måste vara där 5 h per vecka eller mera... så det är bara o gå dit o studeta o göra sina läxor...)...
Tisdagar är vår "officiella" dag OFF... dvs vi har ingen officiell träning med laget... men då så kör jag fysträning med en av våra fyscoacher mellan 13-1430 och 16-18 brukar jag ha extra träning med coach.... Skolan börjar på Tisdagar, Torsdagar kl 955 och slutar 12 35... torsdagar har vi fysträning 7-.830... och träning sedan på kvällen 17-1930....
Och så lägg till där då till mina 3 besök om dagen till Sports medicine för att ta hand om småskador och blåsor (här är de, om du har blåsor eller problem med något, så skickar dom dig DIREKT till vår trainer för att få det fixat...)...

O så är det massa plugg... så dagarna är väldigt fullspäckade... o så just de helgerna nu är det turneringar fram tills slutet av oktober... sedan är det lite offseason igen.... med mycket mycket fysträning istället... jag ser fram emot det... not....
sedan är det december igen och jag hemma för en stund :D

Jag kan inte riktigt fatta att jag har varit här i 5 veckor nu.... känns så otroligt mycket längre än så.. samtidigt som det känns som om jag bara har varit här en vecka....

Näe, nu måste jag tillbaka till studier... SUCK....:D haha

Over and Out from Detroit!

3 kommentarer:

SfiumeakursD sa...

Hej storkusin långt-borta-i-världen! Det låter som att du har det riktigt bra och fullt att stå i! Som en härlig amerikansk college-film kanske ;) Ta hand om dig nu, vi följer dig med spänning här på bloggen! Allt gott och många kramar från dina favortkillar Hugo & Gustaf (med föräldrar)

Anonym sa...

Hej Sophie
Gudmor här. Du verkar ha "times of your life" där borta. Hur gör man med träningsvärk?
Blir det mer godkänt om man har träningsvärk eller innebär det att man får sämre betyg!
Ny värld för mig.
Det blev alltså inte design för dig???
Jurist? Eller vaddå???
Red ut begreppen, tack!
Sköt om dig och finns det tigerbalsam där eller anses det vara doping.
Ska till San Francisco och sedan Stanford Univ. I nove. Är du i krokarna, månne??
Bra blogg. Skriv oftare.
Kramar

Monica

Anonym sa...

Kör på stora opi!! saknar dig //Johan&Philip!!