söndag 19 oktober 2008

Japp, here we go!!

Japp, så var den här helgen över med! Och det har inte hänt alltför mycket i Detroit City.. minus förstås den oerhört grymma matchen mellan Red Wings och Rangers på lördagskvällen... tråkigt nog var jag inte själv på plats i The Joe (det kommer, det kommer)... Men såg likväl matchen på en resturang med goda vänner... LIVAT VÄRRE! :D Gott med en seger också.. även om de tog emot lite granna när det var Henkes lag som skulle krossas av the Dirty D (japp, smeknamn på Detroit)...

Vi hade en weekend off den här helgen, det vill säga inga träningar... jag själv körde då lite extra löpningspass igår med en av våra fystränare, men tog ledigt idag... behövs att tanka upp kroppen och batterierna för veckan som kommer nu.... kommer bli jobbigt... och ja de resterande 7 veckorna på den här terminen kommer att vara en enda lång löpning i uppförsbacke... känns dock skönt att veta att man är bäst på laget i löpningen och att fystränarna är superimpade av en =) Sådant ökar självförtroendet med ett antal kliv kan jag lova!

Vi shoppade dock lite granna på lördagen... 3 klänningar blev det för min del (nej inga party stass) utan allt i svart och vitt såklart, men 2 lite mera "finare" med ett stort sekreterare stuk på...och en svart mysklänning... bara för att varva upp skoldagarna med lite fina vanliga kläder istället för att bara traska runt i mjukis och hood-tröja...

Just nu sitter jag nere i Study Table och har lite sådär allmänt tråkigt...som vanligt här nere... Men man får bara sitta av timmarna här... jag har iallafall kommit fram till vad jag skall ha för major.. eller iallafall en ide om det... major i Economics med en 2 minors i Anatomy och History och en business certificate.... låter mycket... men mina minors är jag på god väg med redan... behövs 4 history classes för att få en minor.. jag har redan 2... och anatomy behöver man 4... jag har redan klarat av 1 så....

Men ja, vi får se...jag kommer säkerligen ändra mig flera gånger innan det är dags att på riktigt bestämma sig vad jag ska bli för något =)

Det var allt från Detroit idag!
// Soffan.

Inga kommentarer: