tisdag 27 januari 2009

Australien Open, Titans Basketball och Red Wings

Något som är väldigt bra med den stora tidsskillnaden härborta i USA är att just nu så kan jag följa matcherna från downunder på bästa sändningstid, det vill säga 2130 på kvällen... sedan går dock kvällsmatcherna vid halv fyra tiden på morgonen här, men det är smällar man får ta.. när vi har morgonträning 630 är det väldigt lätt att motivera sig att hoppa upp ur sängen vid 430 snåret för att ladda upp med tennis i 1½ timme.. då är man klarvaken och redo för fysträning! Ett vinnande koncept helt enkelt!

Min stora idol, förebild och kärlek i livet, Rafael Nadal har hittills totalt krossat allt motstånd men inatt får han ta sig an Gilles Simon... lite små nerver på mig där... Simon har ju tidigare lyckats med skrällvinster och bland annat mot Rafa... Men efter att sett båda kombatanterna spela sina åttondelar... så är jag hyfsat lugn ändå... Rafa ser ohyggligt bra ut, det breaket han tog under hösten kan nog vara ett av de bästa besluten han tagit.. Även om säsongen började under förväntan med förlust mot Andy "Fågelskrämman" Murray och Gael "Fluffet" Monfils så har Rafa verkligen "stepped up" i AO och visat vart skåpet ska stå.... statistiken NOLL tappade set är ganska talande...

Gårdagens Miracle var helt klart att vårt basket lag här på skolan lyckades VINNA mot Chicago State med 68-67... Vi hade dock en ledning på 15 poäng i halvtid... och som jag sa vid middagen idag till mina lagkamrater... -"If you have a 15points lead, you should not be able to almost lose such a big lead" varpå Nick (spelare på herrtennislaget) svarar -"soph, no worries, they will find a way to do it!" KLOCKRENT SAGT enligt mig! =) haha, eller SKOTTRENT som vi säger här i Detroit.


Nu är det Red Wings - Colombus Blue Jackets på TVn och vi (Red Wings) leder med 1-0 tre minuter in i den andra perioden....
Dags för mig att hoppa in i duschen o sätta igång lite med plugg... Uppdatering fortsätter...

1 kommentar:

Anonym sa...

Skottrent soffan. alskar din blogg