tisdag 3 februari 2009

Vamos Rafa, Vamos Sofa

Ja.. nu har segergladjen hunnit lagga sig och jag har riktigt forstatt att min alskling...min storsta forebild i livet, mitt allt, min idol... min blivande man (aven om han inte vet om det) vann mot Federer i Australien Open finalen... sjalvklart pratar jag om Rafael Nadal... =) Att han lyckades vinna ar fortfarande arets prestation enligt mig... efter 5 h och 13 minuter ett dygn tidigare.. sa gar han in och spelar en 4 h 15 min match mot den som anses vara den basta genom tiderna..och han vinner.. och som han vinner... pa rent hjarta och grovt arbete och en javla anamma som sager att han aldrig aldrig viker ned sig.. hade rafa fatt mera vila mellan semifinalen och finalen ar jag sakerligen hundra procentig pa att Rafa hade massakrerat Federer... han ar ett monster, utan desslike... det basta av allt.. Rafa ar bara 22 ar... och 6 grand slam titlar... och han har vunnit en grand slam pa samtliga underlag.... Federer hade vid samma alder bara vunnit tva grand slam... Sa jag skulle verkligen akta mig for att kalla Federer varldens basta tennisspelare genom tiderna... for vi har en Rafael Nadal... och det ar forst efter den dagen som han bestammer sig for att lagga racketerna pa hyllan som vi kan bestämma vem som är den bäste tennisspelaren genom tiderna.. jag har min övertygelse att denna spelare kommer att vara Rafael Nadal....
Med min egna tennis har det än så länge gått bra. Har vunnit alla mina singel och dubbelmatcher än så länge... jag o min dubbelpartner Svetlana spelar riktigt bra tillsammans, även om varken hon eller jag har lirat speciellt överbra.. men vi är riktigt samspelta =)... Näe nu är det dags för mera träning för min del! =) uppdatering kommer senare...

Inga kommentarer: